واکنش دیجی کالا به گزارش صدا و سیما درباره احتکار ماسک: کذب است

شبکه «ایران کالا» امروز گزارشی مبنی بر احتکار ماسک توسط دیجی‌کالا منتشر کرد. در این ویدئو گفته می‌شود که در انبار دیجی‌کالا تعداد ۵ میلیون ماسک وجود دارد و این واحد صنفی هیچ‌گونه حقی بابت انبار و عرضه‌ی ماسک ندارد.

این درحالی است که پیش‌تر دیجی‌کالا طی نامه‌ای به وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات از آمادگی خود برای کمک به تهیه‌ی اقلام بهداشتی مردم در روزهای مقابله با ویروس کرونا خبر داده بود.

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصاویر کلیک کنید

رئیس شعبه ۶۲ سازمان تعزیرات حکومتی درباره سرنوشت ماسک‌های کشف شده گفت:

این اقلام برای عرضه در بازار تحویل مراکز مجاز داده می‌شود و با صاحبان آن نیز برخورد قانونی خواهد شد.

دیجی‌کالا طی بیانیه‌ای واکنش خود به این اتفاق را نشان داد:

«گزارش صداوسیما درباره احتکار ماسک توسط دیجی‌کالا کذب است

۱۰ اسفند ۹۸

صبح  امروز درحالی‌که همکاران عملیات ما، با وجود نگرانی‌ شیوع ویروس کرونا، در حال آماده‌سازی و ارسال ماسک‌های سفارش گذاشته شده مشتریان دیجی‌کالا بودند، مامورین سازمان تعزیرات حکومتی به مرکز پردازش دانش مراجعه کردند و بدون توضیح ۳۴ هزار عدد ماسک فروخته شده به مشتریان دیجی‌کالا را جمع‌آوری کردند. درحالی‌که طبق صورت جلسه سازمان تعزیرات ۳۴ هزار ماسک موجود بوده است، این عدد در گزارش مغرضانه شبکه تلویزیونی ایران کالا، به دروغ ۵ میلیون عدد عنوان شد. که کلیه این ۳۴ هزار عدد ماسک در چندین روز پیش به فروش رفته و به نوبت در حال آماده‌سازی و ارسال به مشتریان بوده‌ است. ضمنا دیجی‌کالا در راستای مسئولیت اجتماعی خود از فروش این ماسک‌ها هیچ انتفاع مالی نداشته و این ماسک‌ها را با قیمت خرید به فروش رسانده است. بر این اساس هرگونه ادعای احتکار و سواستفاده از ارائه‌ی این خدمات به هموطنان در سراسر ایران، بی‌اساس، مغرضانه و کذب کامل است.

این اتفاق در حالی رخ داده که دیجی‌کالا چهار روز پیش طی نامه‌ای رسمی به وزارتخانه‌های ارتباطات، بهداشت و صمت آمادگی خود را جهت در اختیار قرار دادن تمام توان لجستیکی و زیرساختی برای عرضه ماسک و کیت‌های بهداشتی را با حاشیه سود صفر و بدون هیچ چشم داشت اقتصادی، اعلام کرده بود. (نامه پیوست شده است). همان‌طور که پیش از این به اطلاع مردم عزیز کشور رسانده بودیم، دیجی‌کالا با تمام توان زیرساختی و لجستیکی خود برای هرگونه کمک در اختیار مردم و بخش سلامت کشور است. بر این اساس دیجی‌کالا تنها در هفته اول پس از اعلام خبر شیوع کرونا بیش از ۲۲۰ هزار ماسک با سود صفر توزیع کرده است.

ضمن عذرخواهی از ۸ هزار مشتری عزیز دیجی‌کالا که از نقاط دور و نزدیک کشور این ۳۴ هزار ماسک‌ را خریداری کرده بودند، اعلام می‌کنیم که این ماسک‌ها هم‌اکنون در اختیار معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، قرار دارد و درنتیجه قادر به ارسال سفارش شما نیستیم. اطمینان خاطر می‌دهیم در اسرع وقت مبالغ پرداخت شده، به‌صورت کامل به مشتریان توسط دیجی‌کالا عودت داده می‌شود.

کارکنان دیجی‌کالا فرزندان این کشور هستند و در این شرایط سخت بدون تعطیلی، با پذیرش همه خطرات و با تمام توان در کنار مردم عزیز ایران ایستاده‌اند.

خاطر نشان می‌شود براساس ماده ۶ بند ۱۱ قانون مطبوعات؛ شبکه ایران کالای صداوسیما و کلیه رسانه‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند ملزم به انتشار تکذیبیه دیجی‌کالا هستند. شکایت و پیگیری حقوقی برای دیجی‌کالا محفوظ است.»